Algemene voorwaarden

Bij een bestelling is de koopovereenkomst pas geldig wanneer Equestrian Stockholm de bestelling door middel van een orderbevestiging heeft bevestigd. Een orderbevestiging wordt verzonden binnen 24 uur nadat de bestelling door Equestrian Stockholm is ontvangen. Indien de levering van de bestelling wordt gewijzigd, wordt de klant hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld. Je hebt altijd het recht om de aankoop kosteloos te annuleren zolang het pakket ons magazijn niet heeft verlaten. Equestrian Stockholm heeft eigendoms- en herroepingsrechten op alle producten totdat de volledige betaling van de klant is ontvangen. Om bij ons te winkelen moet je 18 jaar of ouder zijn, en Equestrian Stockholm moet in staat zijn om het woonadres van de klant vast te stellen.

Prijzen

Wij hebben geen minimum order limiet – u kunt zoveel producten kiezen als u wilt. Wij behouden ons het recht om prijsaanpassingen te maken, veranderingen in voorraden en duidelijke typefouten te corrigeren. Equestrian Stockholm kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor omstandigheden waar wij geen controle over hebben. DB Schenker, FedEx en UPS worden gebruikt voor het vervoer van post en pakketten, en we volgen de Zweedse wet van verkoop op afstand en huis-aan-huisverkoop (2005: 59). Als u jonger bent dan 18 jaar, is de toestemming van een ouder of voogd verplicht om een aankoop te doen. In gevallen waarin facturen niet voor de vervaldatum worden betaald, wordt een rente van basisrente + 9,00% in rekening gebracht. De laatste maatregel is incasso. Door te bestellen in onze online winkel, gaat u akkoord met de Voorwaarden van Equestrian Stockholm.

Vracht

  • Nederland, 9 Euro.

Douane en import BTW en alle andere kosten in verband met de levering buiten Zweden die kunnen optreden is de verantwoordelijkheid van de klant te betalen. Indien het pakket niet wordt afgehaald zullen wij u de opkomende kosten in rekening brengen.

Betalingsmogelijkheden/voorwaarden

Equestrian Stockholm gebruikt Klarna en PayPal als betaalmethode. Voor Paypal moeten klanten geregistreerd zijn bij PayPal. Meer informatie kunt u vinden op de website van PayPal. Om u de betaalmethoden van Klarna aan te kunnen bieden, kunnen wij bij de kassa uw persoonsgegevens in de vorm van contactgegevens en bestelgegevens delen met Klarna, zodat Klarna kan beoordelen of u de betaalmethoden kunt kiezen, en deze voor u kan aanpassen. Uw persoonlijke gegevens die worden gedeeld, worden verwerkt volgens het privacybeleid van Klarna zelf.

Leveringen

Bestellingen die voor 12.00 uur op een niet-feestdagen werkdag worden geplaatst, worden dezelfde dag nog verwerkt en worden normaal gesproken binnen 1-4 dagen in Zweden geleverd.
Internationale bestellingen kunnen binnen 2-10 werkdagen worden geleverd.

`Werkdagen` in de zin van Maandag tot Vrijdag.

Wij behouden ons het recht dat het kan gebeuren dat voorraadartikelen uitverkocht kunnen zijn voordat wij de site hebben bijgewerkt. In dit geval zullen wij contact opnemen met de klant met meer informatie en een nieuwe geschatte levering. De klant heeft het recht om de aankoop te annuleren zonder kosten als het item niet in voorraad is. De pakketten worden geleverd per post of door een andere koerier.

Douane en invoer BTW en alle andere kosten die kunnen ontstaan in verband met leveringen buiten Zweden, is de verantwoordelijkheid van de klant te betalen.

Vertragingen bij de levering

Soms komen vertragingen voor in de levering van onze leveranciers waarop wij geen invloed hebben. Dit kan zich bijvoorbeeld voordoen wanneer een leverancier zijn leveringsverplichtingen aan ons niet kan nakomen, of wanneer er problemen ontstaan in het productieproces. Als dit gebeurt, zijn wij niet verantwoordelijk tegenover de klant voor de schade die door de vertraging werd veroorzaakt. U kunt erop vertrouwen dat wij u altijd op de hoogte zullen brengen als de levering vertraging oploopt. U heeft als klant het recht om de koop kosteloos te annuleren bij een vertraagde levering.

Vervoer

Equestrian Stockholm is verantwoordelijk voor het vervoer naar onze klanten. U en het transportbedrijf dragen het risico van retourzending naar ons.

Beschadigde goederen

Wanneer u uw goederen ontvangt, is het van essentieel belang dat u uw bestelling onmiddellijk controleert. Als u defecte, of beschadigde goederen heeft ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via e-mail [email protected]

Herroepingsrecht en recht van aankoop

Particuliere klanten hebben op grond van de Overeenkomsten op Afstand recht op 30 dagen bedenktijd. Dit betekent dat de klant het recht heeft om hun aankoop te annuleren binnen 30 dagen nadat zij het product ontvangen hebben. Terugzending van de goederen kan alleen als deze ongebruikt zijn, en in de originele verpakking teruggestuurd worden . Bij het uitoefenen van het recht op herroeping/retournering van goederen, is de klant verantwoordelijk voor de retourzending.

Equestrian Stockholm biedt hun klanten ook een retourmogelijkheid aan binnen de 30 dagen vanaf de datum dat u de goederen besteld heeft. Dit geldt alleen voor ongebruikte producten.

Klachten

Het product defect moet worden gemeld zodra het wordt ontdekt. Een klacht over een product binnen twee maanden wordt beschouwd als een redelijke termijn voor het ontdekken van een fabricagefout. Wij behouden ons het recht voor om klachten te weigeren. U moet kunnen bewijzen dat het artikel is gekocht bij equestrianstockholm.nl/.com. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via [email protected] met een ontvangstbewijs en een foto van het defect.

Retourneren

In het algemeen hebben wij altijd een herroepingsrecht van 30 dagen, in overeenkomst met de huidige wetgeving over consumentenbescherming. De goederen moeten worden teruggestuurd binnen 30 dagen na het datum waarop u het pakket bij uw afhaalpunt heeft opgehaald. Om een pakket aan ons te retourneren, moet het product aan de volgende criteria voldoen:

Het product mag niet gebruikt zijn
Het product moet zich in de originele staat bevinden, in de originele verpakking.
De etiketten moeten intact zijn
De retourvracht wordt betaald en geadministreerd door de klant en gestuurd naar:

Equestrian Stockholm
Vretvägen 5
142 34 Skogås
Zweden

Wij raden het aan dat het pakket wordt teruggestuurd met opspoorbare verzending, want als het pakket tijdens het transport verloren gaat, krijgt u geen geld terug.
Wij doen niet aan rechtstreekse omruilingen in ons magazijn. Stuur het product terug om het opnieuw te kopen, en plaats vervolgens een volledig nieuwe bestelling op de website. Zodra wij uw retourzending ontvangen en goedkeuren, zullen wij u het bedrag van de eerste bestelling terugbetalen

Terugbetalingen

Terugbetalingen worden altijd overgemaakt op dezelfde rekening die voor de aankoop werd gebruikt. Wij doen dit zo snel mogelijk nadat wij de retourzending hebben ontvangen en goedgekeurd.

Reservaties

Wij behouden ons het recht voor om prijzen te wijzigen als gevolg van grote prijsverschillen van onze leveranciers, typefouten of andere fouten buiten onze controle. Lees hieronder meer over onvoorziene omstandigheden onder Force Majeur.

Verwerking van persoonsgegevens

Lees ons privacybeleid.

Pakket niet opgehaald

Als uw pakket op een afhaalpunt aankomt, wordt u via e-mail of sms op de hoogte gebracht. Als klant bent u er verantwoordelijk voor dat het mobiele nummer, het adres en het e-mailadres die u hebt opgegeven, correct zijn.
Als u uw pakket niet ophaalt, wordt u een administratieve vergoeding van 30 Euro in rekening gebracht.

Force Majeure

In geval van oorlog, natuurrampen, werkstaking, overheidsbesluiten en vergelijkbare gebeurtenissen buiten onze macht, die redelijkerwijs niet voorzienbaar waren, en die van invloed zijn op gesloten overeenkomsten alsmede door ons gedane toezeggingen, waardoor nakoming van genoemde overeenkomst/toezegging voor ons onmogelijk wordt, is dit voor ons reden om ons te ontheffen van onze verplichtingen tot nakoming van genoemde overeenkomst.

Hieronder vindt u links naar het Consumenten Bureau en de ARN waar u meer te weten kunt komen over consumentenkoop en Overeenkomsten op Afstand.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/